სოციალური მედიის პროდუქტები

ვთანხმდებით, რომ სოციალური მედია უდიდეს შესაძლებლობებს სთავაზობს ყველა ტიპის ბიზნესს, როგორც მცირეს, ასევე საშუალოსა და მსხვილს და არა მხოლოდ ბიზნესს, არამედ თითქმის ყველა სფეროს წარმომადგენლებს. თუმცა, ამ შესაძლებლობის ეფექტურად გამოყენებისთვის, აუცილებელია, გვქონდეს გარკვეული წარმოდგენა სოციალური მედიის მიერ შემოთავაზებული პროდუქტებისა და მათი მოხმარების შესახებ. იმის გათვალისწინებით, რომ საქართველოში ყველაზე აქტიური პლატფორმები ფეისბუქი (Facebook) და ინსტაგრამია (Instagram), დღევანდელ ბლოგში სწორედ მათ მიმოვიხილავ.

პირველ რიგში, აუცილებელია, ვახსენოთ ის მთავარი უპირატესობები, რაც სოციალურ მედიას გააჩნია სხვა მედია არხებთან შედარებით. ესენია:

მიზნობრივ აუდიტორიამდე მისვლა;
ორმხრივი და მყისიერი კომუნიკაცია;
საჯაროობა;
უკუკავშირი;
დეტალური ანალიტიკა.

შესაძლოა, ამჟამად Facebook და Instargram თქვენთვის მხოლოდ მარტივ პოსტთან და დაბუსტვასთან (რეკლამირება) ასოცირდებოდეს, მაგრამ ის, რასაც ეს ორი პლატფორმა მოიცავს, ზემოთქმულზე ბევრად მეტია.

Facebook-ს მრავალი პროდუქტი გააჩნია, თუმცა, ბევრი მათგანი საკმაოდ სპეციფიკურია და თითოეულის განხილვა ცალკეული ბლოგის დაწერას მოითხოვს. თუმცა, მთავარი ღირებულებები ბიზნეს გვერდების სამართავ პანელში იმალება და მეც მათ მიმოვიხილავ მოკლედ.

• გარდა ჩეულებრივი ტიპის პოსტებისა, რომელიც ფოტოსა და ტექსტს მოიცავს, თქვენ შეგიძლიათ, შექმნათ ჩანაწერები, მაილსთოუნები, ჩაატაროთ მარტივი ტიპის გამოკითხვა, ჩაერთოთ პირდაპირი ტრანსლაციით და უშუალო კომუნიკაცია გქონდეთ მომხმარებლებთან, გამოიყენოთ 360 ტიპის ფოტოები, შექმნათ კარუსელის ტიპის რეკლამები. გარდა ამისა, შეგიძლიათ დააგენერიროთ პოსტები იმის მიხედვით, თუ როგორი ტიპის აქტივობის გამოწვევა გინდათ მომხმარებელში. მაგალითად, მეტი SMS შეტყობინება, ან მეტი უშუალო ზარი თქვენს საკონტაქტო ნომერზე.

• Facebook-ის ატრიბუტებს წარმოადგენს ასევე shop და services/მაღაზია და სერვისები. Shop (მაღაზია) სივრცეში შეგიძლიათ, განათავსოთ თქვენი პროდუქტები აღწერებითა და ფასებით. ეს აადვილებს მომხმარებლებისთვის პროდუქციის დათვალიერებას და ფაქტობრივად, მიკრო ონლაინ მაღაზია იქმნება. სერვისების სივრცე კი საშუალებას გაძლევთ, დაწეროთ კიდევ უფრო მეტი თქვენი შეთავაზებებისა და მომსახურებების შესახებ, იქნება ეს მიტანის სერვისის, ონლაინ კონსულტაციისა, თუ სხვადასხვა შეთავაზებების განმარტებები.

• Review და community – ეს ორი ატრიბუტი facebook-ს სწორედ იმ ხიბლს მატებს, რაც უშუალობას, უკუკავშირს და ბიზნესის ახლოს გაცნობას უკავშირდება. Review-ს საშუალებით მომხმარებლები აფასებენ თქვენს ბიზნესს, უწევენ, ან არ უწევენ რეკომენდაციას. Community-ში კი ხვდება ყველა ის პოსტი, სადაც თქვენი ბიზნესია ნახსენები. იმისთვის, რომ მომხმარებელმა შეიძინოს თქვენი პროდუქტი, ან ისარგებლოს თქვენი მომსახურებით, მნიშვნელოვანია, გაიგოს, ან მოისმინოს სხვა ადამიანების რჩევები და რეკომენდაციები, შეფასების ველით პოტენციური მომხმარებლები ნახულობენ თქვენს შესახებ უკუკავშირს და უფრო ადვილად იღებენ ყიდვის გადაწყვეტილებას. Community კი თავს რაიმე ჯგუფის წევრად აგრძნობინებს.

• Facebook business – ფეისბუქის ეს შიდა პანელი აერთიანებს ძალიან ბევრ განძს. თქვენ შეგიძლიათ, მიიღოთ ყველა საჭირო ინფორმაცია დარეკლამების ტიპებზე, შემდეგ კი სწორად დაგეგმოთ და გაუშვათ რეკლამები.

ბიზნეს მენეჯერიდან თქვენ შეგიძლიათ:

• გაიგოთ თქვენი სამიზნე აუდიტორიის ყველა მახასიათებელი;

• ისარგებლოთ ფეისბუქის რჩევებით და შექმნათ კრეატიული კონტენტი;

• შექმნათ მრავალი ტიპისა და სახის რეკლამა – გარდა პოსტების გარეკლამებისა, თქვენ შეგიძლიათ

• გაარეკლამოთ თქვენი ვებ-გვერდი, შექმნათ მესენჯერ რეკლამები, გაუშვათ post click რეკლამები და ა.შ.

• ისარგებლოთ ყველაზე დეტალიზებული ანალიტიკით, რომელიც საშუალებას გაძლევთ გაიგოთ, როგორი იყო თქვენი პოსტების მიღწევადობა აუდიტორიამდე, როგორი შედეგი გამოიღო მან, როგორია გვერდის აქტივობები წინა თვეებთან შედარებით, რომელი პოსტები ამართლებს უფრო მეტად, როგორი ტიპის მომხმარებელი ერთვება თქვენს პოსტებში და ა.შ

• ბიზნეს ფეისბუქის საშუალებით შეგიძლიათ, აკონტროლოთ თქვენ მეირ დახარჯული თანხები ფეისბუქ რეკლამებში, დაამატოთ ბარათები და.ა.შ

რაც შეეხება ინსტაგრამს, ეს პლატფორმა უკვე ფეისბუქს ეკუთვნის და მის პროდუქტს წარმოადგენს, თუმცა, რა თქმა უნდა, ისიც ერთ-ერთი სოციალური მედია არხია, რომელსაც თავისი მახასიათებლები აქვს. იგი, უმეტესად, ფოტოებისა და მოკლე ვიდეოების გაზიარების საუკეთესო საშუალება იყო და არის, თუმცა, მას დაემატა ბიზნესის მხარე და მისი გამოყენება კომერციულმა სფერომაც აქტიურად დაიწყო.

რომელი ინსტაგრამ პროდუქტებით შეგვიძლია ვაქციოთ ის ეფექტურ არხად?

ბიზნეს მხარე – ეს მხარე საშუალებას გვაძლევს, დავუკავშიროთ ჩვენი ინსტაგრამის არხი ფეისბუქის გვერდს, გავუკეთოთ ინსტაგრამის მომხმარებლებს ანალიზი, გავუშვათ რეკლამა;

სთორები და ჰაილაითები– ყოველდღიურად შეგვიძლია, მოვუყვეთ და ვაჩვენოთ ჩვენს მომხმარებლებს ჩვენ გარშემო მიმდინარე მოვლენები. ეს საშუალებას გვაძლევს, მომხმარებლისთვის მუდმივად ცოცხალი და აქტიური ბრენდის იმიჯი გვქონდეს;

Hashtags –  ყველამ ვიცით თეგების ჩამთრევი ძალა. ისინი ინსტაგრამის დიდ დამსახურებად შეგვიძლია ჩავთვალოთ. თეგებს ჩემთვის ორი მთავარი დადებითი მხარე აქვს:

​პირველ რიგში, თუ ჩვენ შევქმნით ჩვენს ბიზნესთან დაკავშირებულ თეგებს, ის დაგვეხმარება ერთ სივრცეში მოვაქციოთ ყველა ფოტო და ინფორმაცია, რაც ჩვენს ბიზნესს უკავშირდება. მეორე მხრივ კი თუ ჩვენ აქტუალურ და დიდი პოპულარობის მქონე თეგებს გამოვიყენებთ, უფრო მეტად გავზრდით მომხმარებლების რაოდენობას.


გოგა საათაშვილი

კომენტარები ჯერ არ არის
წინა შემდეგი სტატია
კომენტარის დატოვება